Gearriveerd!! - Reisverslag uit Oulu, Finland van Jelmer Berends - WaarBenJij.nu Gearriveerd!! - Reisverslag uit Oulu, Finland van Jelmer Berends - WaarBenJij.nu

Gearriveerd!!

Door: Jelmer Berends

Blijf op de hoogte en volg Jelmer

26 Augustus 2014 | Finland, Oulu

Nou jullie zullen het waarschijnlijk niet van mij verwachten, maar ik ga toch proberen om een blogje bij te houden tijdens mijn verblijf in Finland.
Na het lange wachten was het dan toch zo ver! ik mocht vertrekken naar het mooie pittoreske Oulu, Finland.

Om 8 uur vanochtend ben ik vergezeld door mijn ouders (want ja Emma zat immers al in Amerika) onderweg naar schiphol gegaan. Eigenlijk liep alles direct op rolletjes. Ik heb mijn bagage afgegeven en daarna nog lekker even een bakje koffie gedronken met paps en mams, waarna het moment aankwam om ze uit te zwaaien bij de douane.

Man man man wat was het daar druk.. dikke wachtrijen, maar ik ben zonder al te veel checks door de douane gekomen waarna ik een klein sprintje moest trekken naar de gate (ik moest 11:20 boarden en het was al 11:15). De eerste vlucht naar Helsinki liep heel voorspoedig en was van alle gemakken voorzien. Ik had genoeg beenruimte en er was gratis drinken en eten:)

Het eerste vreemde eten heb ik hier dan ook al genoten. Er was namelijk een broodje (roggebrood) met een soort elandvlees salade. Het was vreemd maar toch wel lekker.
Voor de rest heb ik de hele reis informatieboek over Finland gelezen, die ik van Anke had gekregen, met veel nuttige informatie.

Toen ik aankwam op Helsinki, moest ik een sneller doortrappen naar de gate om mijn volgende vlucht te halen want ik had maar een half uurtje ongeveer. Maar toen ik aankwam bij de gate duurde het maar en duurde het maar en toen bleek dat het vliegtuig een uur vertraging had opgelopen dus kon ik nog even rustig een bakje koffie drinken.

Na dat kleine uurtje wachten kon ik dan toch instappen en dat ging eigenlijk heel voorspoedig. Bij het bagage halen heb ik een mede reis en studeer genoot ontmoet die samen met mij opgehaald zou worden van het vliegveld. We zijn toen opgehaald door een studente uit Oulu en die heeft ons naar de kamers gebracht en rondgeleid en naar supermarkt gebracht.

De kamer is echt van alle gemakken voorzien! keukentje, koelkast , oven, magnetron, douche en zelfs een televisie! dus ik vermoed dat ik hier prima kan vertoeven de komende maanden.

Nou al met al is de reis zeer meegevallen en ik ga nu stoppen met schrijven want dit is al een behoorlijke mijlpaal voor mezelf om zoveel te typen!

I'll keep you posted!

  • 26 Augustus 2014 - 21:06

    Eddy:

    Nou Jelmer jonge!
    Nier verwacht maar toch gekregen....je kunt altijd nog columnist worden!

    Maar veel plezier en tot horens/schrijvens

    Eddy(en mams natuurlijk)

  • 26 Augustus 2014 - 21:52

    Dick:

    Spannend Jelmer maar een goede start alhoewel dat sprintje ... Nou ja en direkt al een Eland op je brood dat belooft wat !
    Heel gezellig dat je een blog bijhoudt hoor. Nou de boel maar lekker verkennen daar en hou je haaks!

  • 26 Augustus 2014 - 22:05

    Maartje:

    Zo broer

    Leuk dat je toch een blog probeert bij te houden. Nu nog volhouden ;-) Ben benieuwd naar je verhalen
    Dus elandvleessalade op je broodje, weer es wat anders als onze beenhamsalade :-)
    Have fun. X


  • 26 Augustus 2014 - 22:09

    Anke De Vries:

    Hoi Jelmer,
    wat fijn dat je een goede reis heb gehad en dat je zo'n luxe kamer hebt. Je overtreft jezelf inderdaad met zo'n lange blog. Ontzettend leuk hoor. Nu maar een beetje bijkomen voordat alle drukte begint. Heel veel succes en plezier daar.
    groetjes, Anke

  • 26 Augustus 2014 - 22:51

    Anita:

    Hey Jelmer...leuk om je op deze manier te volgen...succes en geniet!! Groetjes Frank en Anita

  • 05 September 2014 - 10:56

    Ilma Mok :

    Ha,die Jelmer

    Ben gaan zoeken en heb je gevonden !
    Wij gaan je in de gaten houden ,ben benieuwd .
    Heel veel plezier daar !

    Lieve groetjes
    Ilma en Wing

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Oulu

Jelmer

Actief sinds 26 Aug. 2014
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 3461

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2014 - 22 December 2014

Semester abroad in Oulu

Landen bezocht: